CURS 2019-20

Aquí teniu un resum de les activitats que es van dur a terme durant el singular curs 2019-2020

MÚSICA ALS BALCONS

L’Escola Municipal de Música (EMM) de Martorell engega una iniciativa per als seus alumnes i famílies d’interpretar peces des del confinament. ‘Música als balcons’ proposa tocar, cada divendres entre les 12.00 i les 18.00h, una peça musical proporcionada pel centre. L’Ampa, a més, convida a fer fotos, àudios i vídeos de les actuacions per penjar-les a Instagram.

La música des dels balcons és una idea estesa de fa anys en festes majors i fires. Es proposa un repertori proper que s’enviarà cada setmana als alumnes amb tot el material necessari: Les partitures per a tots els instruments adaptades als cursos, nivells i dificultats, els àudios i fins i tot, tutorials per a les famílies per a fer instruments

Gràcies a l’Ampa de l’Escola hem fet una plataforma per compartir fotos, vídeos o àudios d’aquestes actuacions, al compte d’Instagram @ampa_emmartorell.

Aquí teniu algunes actuacions:

JAM SESSIONS VIRTUALS

Davant la impossibilitat de seguir celebrant les sessions, cada darrer divendres de mes, de les jam sessions a l’Espai Jove, alumnat i Escola decideixen fer-les virtualment. Hem fet una llista de temes musicals i la primera idea és que qui hi vulgui participar es gravi i ho etiqueti a l’adreça de l’Instagram de l’AMPA perquè així tothom que vulgui ho pugui gaudir. Més endavant però, se centralitza tot en un grup de whatsapp força nombrós. S’organitza una pissarra virtual amb l’ordre de les actuacions i es porta terme cada divendres tarda.

Es va anar donant la situació de que, en un inici hi havía força vídeos individuals, però mica en mica, s’anava generant la xarxa tant necessària pels músics, que no és altra que tocar junts. El resultat són una sèrie de muntatges de vídeo que ens ha aportat molta alegría les tardes dels divendres. Per canalitzar els vídeos, la nostra estimada alumna, Lydia Sallent, descansi en pau, va crear el que sería el canal propi de les JAM SESSIONS virtuals. Us deixem el vídeo cloenda d’aquell curs singular, però igualment podreu trobar tot el material d’aquelles Jams al Canal de Youtube de les JAM SESSION

FINAL DE CURS 2019-20

L’Escola Municipal de Música de Martorell (EMM) tanca el curs 2019-20 de forma virtual, amb un vídeocollage que compta amb 170 participants, entre professorat i alumnat del centre. Tots ells s’han enregistrat interpretant l’Himne de Alegria de Beethoven, i personal del centre ha recopilat i sincronitzat tots els vídeos. El diumenge 21 de juny de 2019 es gaudeix del resultat final al Canal YouTube de l’EMM. A més, en aquest canal podeu disposar dels vídeos de les Audicions d’Instrument d’aquest final de curs tant singular. Aquí teniu alguns exemples a l’atzar:

El vídeo sincronitza la interpretació que fan tots els músics d’un fragment de la popular peça del compositor alemany, sota la producció tècnica i musical dels professors de l’Escola Àlex Badia i Julià Borràs. D’aquesta manera ha acomiadat el curs el centre, davant la impossibilitat de celebrar, com és habitual, una setmana amb concerts de cadascun dels diferents grups instrumentals i combos. El vídeo s’ha basat en tres conceptes: el propi final de curs virtual a causa de la COVID-19; la data del 21 de juny, que és el dia de la Festa de la Música, i el fet que és l’any Beethoven, ja que fa 250 anys que va néixer aquest cèlebre artista.