Escola Municipal de Música de Martorell > Notícies > Novetats > Projecte Fi de curs 20-21 · Aprofundiment 1 · Cançó

Projecte Fi de curs 20-21 · Aprofundiment 1 · Cançó

En aquest curs 20-21 a l’Escola de Música hem iniciat una nova especialitat d’aprofundiment, consacrat a la Cançó com a estil musical. L’objectiu d’aquest aprofundiment és el de descobrir com funciona aquest estil musical tan popular i present a la vida dels nostres alumnes (a nivell de lletres, melodies, harmonia, estructura, etc) i a la vegada adquirir coneixements musicals que de ben segur es poden aplicar a altres pràctiques musicals més enllà de la composició de cançons.

El curs, impartit per la professora de l’escola Anna Roig, cantant i compositora de cançons, s’ha estructurat en tres blocs: El primer ha estat dedicat a conèixer la part més teòrica del funcionament de les cançons, el segon ha consistit en l’anàlisi de diverses cançons i, el tercer, ha estat la realització d’un projecte final consistent en que cada alumne composés la seva pròpia cançó.

L’experiència d’aquest primer curs de cançó ha estat molt bona i els alumnes, que es confrontaven per primer cop a aquest estil musical, han demostrat d’una manera molt brillant el fruit del seus aprenentatges amb les seves composicions, que podeu veure en el vídeo que trobareu a continuació.

Des de l’Escola Municipal de Música de Martorell es seguirà ofertant aquesta especialitat d’aprofundiment per als cursos següents, que està oberta no només als alumnes de l’escola sinó també a qualsevol persona interessada en descobrir o aprofundir en el coneixement de la cançó com a estil musical. Les inscripcions ja estan obertes i es poden dur a terme a través d’aquest FORMULARI.